Nowe technologie stały się naszym najlepszym sprzymierzeńcem w codziennych zadaniach. Ale jednocześnie mogą być traktowane jako najgorszy wróg, aby skłonić ludzi do zwrócenia uwagi na to, co nas interesuje. I tu właśnie wkracza storytelling.
Co więcej, bycie osobą wielozadaniową prowadzi nas do dzielenia naszej uwagi na różne czynności. W zasadzie może się wydawać, że daje nam to lepszą wydajność, ale w rzeczywistości spędzamy mniej czasu jakościowo nad każdym z naszych zadań.
Z drugiej strony, kiedy musimy zwrócić uwagę na pewne treści lub stworzyć materiał z zamiarem przyciągnięcia lub utrzymania uwagi odbiorców, istnieje kilka czynników, które decydują o sukcesie. W tym sensie należy dążyć do tworzenia treści oryginalnych, atrakcyjnych i łatwych do przyswojenia.
Czym jest storytelling?
Storytelling w marketingu to sztuka opowiadania historii, aby konsument, użytkownik lub klient zakochał się i dokonał zakupu. Jak? Osiąga się to w bardzo wyszukany sposób poprzez elementy takie jak historie, obrazy, działania, reprezentacje lub jakiekolwiek działania, w których poprzez opowieść, urzekają naszego rozmówcę. Innymi słowy, prawdziwym znaczeniem storytellingu jest wykorzystanie kreatywności i techniki opowiadania historii w celu przekazania wiadomości i stworzenia więzi między marką a odbiorcami docelowymi.