W jaki sposób działa technika nauki Pomodoro?

Jeśli chodzi o bycie produktywnym i wypełnianie zaplanowanych działań, nie jest zbyteczne, aby znać techniki lub strategie, które mogą nam pomóc. Technika Pomodoro (Pomodoro oznacza po włosku pomidor) to metoda zarządzania czasem stworzona przez Francesco Cirillo w latach 80. Dlaczego tak ją nazwał? Cirillo nazwał ją tak, ponieważ użył zegara w kształcie pomidora, aby wprowadzić tę technikę w życie w życie.

Etap 1: ustalenie priorytetów działań

Aby zastosować Technikę Pomodoro, musisz wiedzieć, które czynności wykonywać (nadając im priorytety według ich ważności).

Etap 2: Określanie czasu i segmentacja

Gdy już jasno określisz swoje zadania, kolejną rzeczą, którą należy zrobić jest posiadanie pod ręką stopera, który podzieli czas nauki na 25-minutowe bloki (pomodoros) oddzielone pięciominutową przerwą. Podczas tych 25 minut powinieneś skupić się tylko na jednej czynności, nie myśląc o niczym innym; po tym czasie możesz wykorzystać pięć minut na rozproszenie swojej uwagi.

Czym jest storytelling?

Krok 3: Czas przerwy

Po wykonaniu czterech pomodoros, można zrobić dłuższą przerwę po piętnaście lub dwadzieścia minut. Kiedy skończysz jedno zadanie, możesz przejść do następnego; ważne jest, abyś ich nie mieszał i zawsze zaczynał od tych najważniejszych.

Przy stosowaniu tej metodologii należy wziąć pod uwagę:

Twoją wydajność
Podczas tych 25 minut nie powinieneś wykonywać żadnego innego zadania, ani zajmować się żadnym rodzajem rozproszenia, które się pojawia.
Codzienne zadania (wskazane jest, aby mieć arkusz, gdzie masz wyznaczone nowe zadania, które powstają) i czas potrzebny do ich wykonania.

Dlaczego jest to dobra metoda nauki?

Technika Pomodoro opiera się na założeniu, że regularne przerwy służą poprawie sprawności umysłowej, a także zapobiegają czynnościom wielozadaniowym, które nie pozwalają nam skupić się w stu procentach.

Co więcej, koncentrując nasze wysiłki w ciągu zaledwie 25 minut, osiągamy lepsze wyniki i zwiększamy produktywność. Jego ostatecznym celem jest uwarunkowanie naszych zachowań w pracy, co z kolei sprawi, że będziemy wyznaczać sobie realistyczne cele w określonym czasie i odczuwać satysfakcję, gdy je osiągniemy.

1 Comment

Dodaj komentarz