Wykorzystaj tę technikę podkreślania do czytania ze zrozumieniem

Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego zakładki do książek występują w różnych kolorach? Wśród różnych technik studiowania, które istnieją jest podkreślanie, które jest uniwersalną techniką czytania ze zrozumieniem, syntezy, analizy i podsumowania. Technika ta stara się oddzielić treść kolorem, aby ułatwić zrozumienie tekstu. W tym sensie idealnym sposobem na zaangażowanie się w materiał od pierwszej lektury jest skupienie się na tym, co autor przekazuje i ponowne przestudiowanie tego później.

Podkreślanie tekstu

Podkreślenie polega na wyróżnieniu w jakiś sposób, zwykle linią, głównych myśli tekstu. Ale kiedy podkreślać? Technika podkreślania powinna wspomagać czytanie ze zrozumieniem, podczas drugiego lub trzeciego czytania, ale nigdy podczas pierwszego czytania, ponieważ nie masz jeszcze przeglądu treści i nie wiesz, co jest ważne. Zaryzykować podkreślenie przy pierwszym czytaniu to zaryzykować złe podkreślenie.

Jak przygotować się przed rozpoczęciem studiów?

W ten sposób metoda podkreślania w nauce przedstawia kilka technik, które pomogą Ci ułatwić utrwalanie wiedzy, gdy będziesz musiał zdać test lub wygłosić prezentację ustną. Aby to zrobić, można wziąć pod uwagę następujące wskazówki:

Kolor 1: Pierwszym kolorem zaznaczamy nagłówki i podtytuły, w ten sposób uzyskujemy strukturę i organizację tekstu.

Kolor 2: Drugim kolorem zaznaczasz nieznane słowa. W ten sposób powstaje plik wiedzy: zapisywanie znaczenia nieznanych słów.

Kolor 3: Trzecim kolorem podkreślasz główną myśl, która może być na początku, w środku lub na końcu akapitu.

Kolor 4: Za pomocą czwartego koloru można podkreślić drugorzędne idee. Dane. Pytania. To personalizuje teksty. W ten sposób nie będziesz musiał czytać całego tekstu ponownie podczas nauki.

Dlaczego warto podkreślać teksty?

Pomaga to w utrwaleniu uwagi.
Sprzyja aktywnemu studiowaniu i uchwyceniem tego, co istotne w każdym akapicie.
Zwiększa to krytyczny zmysł czytania, ponieważ uwypukla to, co istotne, od tego, co drugorzędne.
Jest to niezbędny warunek do tworzenia konspektów i streszczeń.
Sprzyja asymilacji i rozwija zdolność do analizy i syntezy.