4 wskazówki, które pomogą Ci uporać się z powrotem do szkoły

Budzenie się późno, odpoczynek, oglądanie filmów, wyjścia z przyjaciółmi i spanie to czynności, z których chętnie korzysta się w okresie wakacyjnym. Ale co się dzieje, gdy wraz z powrotem do szkoły wraca rzeczywistość? Nie pozwól, aby po wakacjach powrót do szkoły spłatał Ci figla! Zapoznaj się z poniższymi wskazówkami, które pomogą Ci poradzić sobie z tym problemem.

Nie ma znaczenia, jaki rodzaj kalendarza obowiązuje w Twojej szkole (roczny, semestralny, kwartalny czy trymestralny), powrót do zajęć akademickich po wakacjach jest dla wielu uczniów wyczerpujący fizycznie i psychicznie. W niektórych przypadkach daty egzaminów mogą nawet osłabić nastrój, w jakim uczniowie wracają do szkoły.

Według badania, 80% młodych ludzi w wieku od 25 do 35 lat cierpi z powodu stresu pourlopowego, będąc najbardziej dotkniętą grupą ludności, jeśli porównamy ją z innymi grupami wiekowymi. Dlatego, aby uniknąć syndromu poświątecznego, oto kilka zaleceń, których możesz przestrzegać:

1. Stopniowe włączanie pracy domowej

Jeśli chcesz, aby Twoja wydajność była naprawdę efektywna, nie jest dobrze zaczynać „wszystko na raz” z pracami domowymi, ponieważ nadmierny wysiłek ma negatywny wpływ na ogólne samopoczucie. Dlatego najlepiej jest wracać do swojego zwykłego harmonogramu stopniowo.

Co oferują kursy online?

2. Zacznij wstawać wcześniej przed powrotem do szkoły.

To normalne, że organizm szybko przyzwyczaja się lub dostosowuje do Twoich nawyków na wakacjach, np. późnego wstawania. Ale aby uniknąć niepotrzebnego stresu, lepiej jest zaplanować dwa lub trzy wcześniejsze dni adaptacji do rutyny. Dlatego zaleca się, aby na kilka dni przed końcem tych dni wolnych od szkoły, zacząć przyspieszać czas kładzenia się spać i wstawania wcześniej.

3. Zorganizuj swój czas wolny

Aby zwiększyć swoją motywację do nauki, ważne jest, abyś zorganizował sobie zajęcia, które możesz wykonywać w wolnym czasie. Nie zapomnij o chwilach na spotkania towarzyskie i rekreację lub zajęcia interpersonalne, które dodadzą Ci otuchy i „naładują baterie” po wznowieniu pracy domowej.

4. Nie zapomnij o ćwiczeniach

Jednym z najbardziej pomocnych sposobów na odłączenie się i wyeliminowanie stresu jest uprawianie sportu i ćwiczeń fizycznych. Dlaczego? Okazuje się, że ćwiczenia generują uwalnianie endorfin, które pomagają poprawić nastrój i koncentrację, kluczowe dla wydajności w powrocie z wakacji.

Jak się przekonacie, kluczem jest stopniowe dostosowanie nawyków do naszej rutyny i wygodne rozplanowanie wolnego czasu.